Persoonlijke verzorging voor mannen

Als man wil je in zekere zin zowel innerlijk als uiterlijk aantrekkelijk zijn. En de mate waarin heeft direct invloed op je sociale waarde en de hoeveelheid succes dat je ervaart.

Denk aan die keer dat je een compliment kreeg over je trendy kapsel, je zachte, gladde gezichtshuid of strak geschoren kaaklijn of baard en wat dat met je gevoel deed en daarmee het effect op je zelfvertrouwen.

De intrinsieke motivatie om aantrekkelijk te zijn is een biologische drang wat van nature in elk mens aanwezig is. Als dit gevoel bevestigd wordt, ontstaat een enorm sterke emotie. Het gezicht is daarbij het belangrijkste en heeft het meeste invloed op hoe de buitenwereld jou ziet en jou ervaart. Een maatpak, nieuwe sneakers of chique horloge dragen daar uiteraard ook aan bij, maar zijn uiteindelijk slechts materialistische hulpmiddelen. Je gezicht daarentegen is uniek en de fysieke vormen en eigenschappen daarvan maken jou wie je bent: uniek!

Wij zijn overtuigd dat zelfvertrouwen een krachtige overtuiging is en dat begint met persoonlijke verzorging. Een goede eerste indruk is van essentieel belang om succesvol te zijn en geluk in relaties en carrière volgen dan vanzelf. In onze optiek kan elke man, ongeacht achtergrond of sociale status, op zijn manier aantrekkelijk zijn en daarmee groot zelfvertrouwen uitstralen.

Trendheads is een online grooming magazine omtrent het mannelijk hoofd dat de man helpt om van elke situatie waar hij waarde aan hecht een succes te maken. Door nauwe samenwerking met haarsnijders en barbiers bieden wij jou gegarandeerd de inspiratie tot jouw succes door waardevolle tips, professioneel advies, de beste producten en de laatste trends.

Ontstaan van Trendheads grooming magazine

Het Trendheads magazine is gestart door Beau de Boer tijdens de zomer van 2016. Als online marketeer was hij destijds betrokken bij een project binnen de fashion branche. Tijdens een onderzoekstraject kwamen er een aantal opvallende zaken aan het licht:

  • De wereldwijde grooming markt voor mannen is in 2015 geschat op zo’n 17 miljard.
  • De wereldwijde grooming markt voor mannen wordt voor 2020 geschat op zo’n 60 miljard.
  • De markt voor persoonlijke verzorging voor mannen groeit dus enorm.
  • De meeste grote fashion labels en retailers hebben inmiddels een eigen in-store mannenafdeling.

Dat zijn interessante statistieken en feiten. Maar nog opmerkelijker is dat in Nederland geen specifiek grooming blog te vinden was rond die periode. Er waren genoeg lifestyle blogs en magazines voor mannen, maar geen enkele die zich specifiek op persoonlijke verzorging van de man richt. Daar kwam ook nog eens bij dat de kwaliteit van de bestaande (internationale) blogs op dit gebied erg uit elkaar lag.

Trendheads is dus ontstaan vanuit het idee één inspiratiebron te zijn op het gebied van persoonlijke verzorging voor mannen.

Zomaar een magazine beginnen over persoonlijke verzorging voor mannen is vanzelfsprekend iets te ambitieus voor één persoon. Via het netwerk van Beau is hij in contact gekomen met Kim. Kim is van beroep schoonheidsspecialiste en is met haar kennis in deze wereld enorm waardevol voor Trendheads. Zij ondersteunt Beau in het uitbouwen van het blog en de te maken keuzes is het productenaanbod.

Groei

Om een succesvolle online publicatie te zijn, moet de kwaliteit vanzelfsprekend erg hoog liggen. Wij verwachten dat onze lezers kritisch zullen zijn: mannen die bewust met de verzorging van hun gezicht en kapsel om gaat, zullen ook ook hoge eisen stellen aan informatie en producten daarover. Daarom stellen wij een aantal duidelijke criteria aan ons werk:

  • Elk gepubliceerd artikel moet zo volledig mogelijk zijn.
  • Elk artikel moet gecheckt zijn door een kapper (voor kapsels) of barbier (voor baarden) of een huidspecialist (voor gezichtsverzorging)
  • Alle informatieve content moet altijd gratis en volledig beschikbaar zijn.

Deze eisen zorgen ervoor dat Trendheads van uitmuntende kwaliteit is. Publicatie van één artikel neemt ruim twee weken in beslag en vrijwel alle artikelen en gidsen bevatten uitgebreide tips, adviezen en inspiratie.

Omdat we deze ambitieuze eisen continu hebben toegepast, behoort Trendheads inmiddels tot de online top van Nederlandse mannen verzorging. Sinds april 2017 inspireert Trendheads per maand minimaal 15.000 unieke bezoekers. De feedback van trouwe lezers heeft ervoor gezorgd dat we ook offline bekender worden waardoor we ons netwerk ook uitbreiden naar de “wachtruimtes” van barbiers en haarsnijders door heel Nederland.

Trendheads grooming essentials: webshop persoonlijke verzorging

Enkele maanden fast forward: om de trouwe lezers nog beter te adviseren is de Trendheads grooming essentials webshop opgericht. Deze webshop biedt een premium selectie aan producten en dient als aanvulling op de gidsen en artikelen. We bieden gecureerde producten van bewezen merken waarin we goed hebben geluisterd naar de ervaringen van barbiers en kappers uit ons netwerk. Zoals verwacht mag worden van een online shop hebben we vrijwel alle producten op voorraad, ook de bijzondere en unieke producten uit het buitenland, en hanteren we vanzelfsprekend een makkelijk retourbeleid. De Trendheads grooming essentials webshop biedt een exclusieve productcatalogus voor mannen op het gebied van haarstyling en verzorging, baardverzorging, gezichtsverzorging,  scheren en geuren.

Om de informatieve visie vanuit het magazine echt te kunnen doortrekken naar de webshop zijn we als een van de weinige webshops voor persoonlijke verzorging de hele dag bereikbaar voor een live chat. Wij adviseren over producten die het beste bij iemand passen en geven gericht advies.

Sinds oktober zijn we aangesloten bij het onafhankelijke Webwinkelkeur platform, waar onze klanten Trendheads gemiddeld een 9.5 geven voor verzendtijd, service en nazorg.

Het opzetten en onderhouden van een webshop is overgelaten aan Dirk. Dirk heeft een flinke portie commerciële expertise en is sinds april 2017 aangesloten bij het Trendheads team.  Hij is verantwoordelijk voor de inkoop van de webshop en zorgt voor het exclusieve product assortiment.

Toekomstbeeld

We zijn trots op ons online inspiratie magazine en de persoonlijke verzorging webshop! We blijven vanzelfsprekend informatieve content publiceren, met als aanvulling in de toekomst interviews en video content. We zijn op dit moment (juli 2017) druk bezig met het inrichten van een supervette locatie om how-to filmpjes op te nemen. Denk hierbij aan het stylen van bepaalde kapsels, baarden, kleuren enz.

Ook zijn we bezig met het ontwerpen en uitdenken van een andere grote stap: het publiceren van een fysieke inspiratiegids. Lezers maken vaak screenshots van foto’s op hun telefoon om deze vervolgens aan hun kapper te laten zien. We vinden dat wij als Trendheads grooming magazine ook offline inspiratie moeten bieden. Het zou daarom nog mooier zijn om een kapsel of baard uit het Trendheads magazine uit te kiezen dat bij de lokale kapper of barbier op de leestafel ligt.

Stay tuned!

Redactie

Vacature: content schrijver nieuws items

Enthousiast over wat Trendheads is en waar we voor staan? Affiniteit met persoonlijke verzorging en zin om te schrijven? Wij zijn per direct op zoek naar een m / v die freelance basis (nieuws) artikelen schrijft. Specifiek de kleinere updates (we hebben een hele to-write lijst voor je klaarliggen) alsook fact-checking en aanvullen op bestaande gidsen.

Interesse? Mail dan info@trendheads.nl en we maken z.s.m. een afspraak met elkaar.